Ruilen & garantie paardenspullenshop
Login  Blogs     info@paardenspullenshop.nl       06 0641791863
alles voor uw paard

Retouren & Garantie

Informatie rondom garantie & retour

Retourneren

 

U heeft het recht uw bestelling tot binnen 14 dagen na ontvangst  te retourneren.Het product dient dan binnen 14 dagen na de ontvangstdatum bij ons terug te zijn. De dag waarop het herroepingstermijn ingaat geldt niet als één van deze veertien dagen.Als Voorbeeld: Koop je op 1 januari een product, mag je deze tot 15 januari retourneren.U krijgt dan het aankoopbedrag gecrediteerd. De kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening.Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@paardenspullenshop.nl Wij zullen vervolgens het verschuldigde aankoopbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is. Op maat gemaakte artikelen en of gepersonaliseerde producten (bedrukt/geborduurd) kunnen niet worden geruild of geretourneerd.
voor het aanmelden van een retour kunt u het volgende formulier invullen : Formulier voor herroeping/retour
Wilt u een artikel ruilen, dan sturen wij u zonder extra kosten het door u gewenste artikel toe. U betaalt dus geen extra verzendkosten.

Retouren via onze site doet u als volgt:

1)U meldt dat u een produdct wilt retourneren via de mail naar info@paardenspullenshop.nl In deze mail geeft u aan of u een retourlabel van ons wenst van dpd  hiervan zijn voor eigen rekening en zullen worden afgetrokken van het terug te ontvangen aankoopbedrag , wanneer een product bijvoorbeeld een productiefout heeft betalen wij uiteraard deze kosten) Wanneer u geen gebruik maakt van een door ons aangemaakt DPD retourlabel bent u zelf verantwoordelijk voor schade/vermissing van uw pakketje. bij post nl/dhl is track en trace niet hetzelfde als verzekerd , wanneer een pakketje status bezorgd heeft maar bijvoorbeeld op een verkeerd adres geleverd wordt,beschadigt aankomt,fout gescant wordt, is deze schade niet op ons te verhalen,  wij raden daarom aan een pakket hierom aangetekend/verzekerd te verzenden.
2 U pakt het prodcuct zorgvuldig in en voegt ons retourformulier toe waarop u duidelijk aangeeft van wie het pakket afkomstig is , of u aankoop bedrag terug wilt en of dat het product omgeruild moet worden voor ander product. Klik hier om het formulier te downloaden. Producten dienen schoon, onbeschadigt en haarvrij geretourneer te worden, zie onderstaande voorwaarden:
3 u brengt het pakketje naar de vervoerder.
4 Wanneer het pakket in goede orde aangekomen is bij ons zullen wij het zo snel mogelijk afhandelen, Indien er iets met het product niet goed is bijvoorbeeld, vervuilingen, beschadigingen of transportschade zullen wij altijd eerst overleggen met de consument hoe dit verder op te lossen.

 

6.1 De Klant is verplicht de producten bij aflevering nauwkeurig te onderzoeken of de producten aan de overeenkomst beantwoorden. De Klant dient hierbij rekening te houden met geringe maat- en kleurverschillen van de op de internetsite afgebeelde producten. Indien de producten niet aan de overeenkomst beantwoorden, dient u Dier&Vriend en/of www.paardenspullenshop.nl daarvan zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen twee (2) dagen na de aflevering, althans nadat constatering redelijkerwijze mogelijk was, schriftelijk en gemotiveerd kennis te geven.
6.2 Indien is aangetoond dat de producten niet aan de overeenkomst beantwoorden, heeft Dier&Vriend en/of www.paardenspullenshop.nl de keuze de desbetreffende producten tegen retournering daarvan te vervangen door nieuwe producten dan wel de factuurwaarde daarvan te restitueren.
6.3 Indien u een product om welke reden dan ook niet wenst af te nemen, heeft u het recht het product binnen veertien (14) werkdagen na aflevering aan Dier&Vriend en/of www.paardenspullenshop.nl te retourneren. Dier&Vriend en/of www.paardenspullenshop.nl ruilt het product dan direct om of betaalt het goederenbedrag onmiddellijk terug. Dit kan alleen in combinatie met de (kopie) factuur voorzien van bank- of gironummer. Retourzendingen worden in dit geval slechts geaccepteerd indien de producten niet beschadigd of gebruikt zijn en verpakt in de originele verpakking. Het product moet 100% schoon zijn, onbeschadigd,vrij van haren en in originele verpakking.Je bent aansprakelijk voor de waardevermindering van de producten. Bij niet als nieuw te verkopen producten bedraagt de schade maximaal 100% van het aankoopbedrag van het product. Producten die vervuild retour gestuurd worden zullen beoordeeld worden als beschadigd en de kosten van het reinigen (mits mogelijk zonder veel moeite, bijvoorbeeld enkele haren) worden als schade ingehouden op het retourbedrag. Wij raden aan hier rekening mee te houden bij het passen van producten zoals dekens/sjabrakken door er iets onder te leggen als een dunne deken of laken, kleding en schoeisel binnen huis passen (niet mee gaan paardrijden ect) Niet geaccepteerde producten(schade 100%aankoopwaarde) kunnen altijd weer terug gestuurd worden naar de koper na betaling verzending.
Retouradres : Dier&vriend,Hoofdweg 2 9695AK Bellingwolde
6.4 Indien de Klant gebruik maakt van het recht zoals vermeld in lid 6.2 , dan draagt Dier&Vriend en/of www.paardenspullenshop.nl zorg voor de vervanging van een nieuw product.
6.5 De kosten voor het retourneren  van de producten zijn voor rekening van de Klant,dit houden wij indien u gebruik maakt van een door ons aangemaakt label in op de terugbetaling.
6.6 Artikelen dienen ongebruikt te zijn. u mag deze thuis passen in een schone omgeving maar niet mee rijden ect. Caps, laarzen en kleding waar mee gereden is acepteren wij niet als retour.
6.7 Na ontvangst van jouw mededeling dat je wilt herroepen wordt het terug te ontvangen bedrag (aankoopbedrag)zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen op de rekening teruggestort. Wij mogen wachten met terugbetalen totdat we de producten hebben teruggekregen en hebben kunnen controleren.
6.8 Bij ontvangst van uw bestelling willen wij je verzoeken te controleren of alle bestelde artikelen zijn ontvangen en of er geen uiterlijke beschadigingen zijn die mogelijk veroorzaakt zijn door het transport. Bij een tijdige melding van onregelmatigheden ( binnen twee dagen na in ontvangst name, graag met foto van inhoud van pakket en de gebruikte transportverpakking) bij de klantenservice kunnen wij de transporteur aansprakelijk stellen en voorkomen we zo veel mogelijk discussie over de mogelijke oorzaak


Formulier voor herroeping/retour downloaden klik hier
(dit formulier alleen invullen en terugzenden als u de overeenkomst wilt herroepen)

Retourlabels kunt u hier verkrijgen: worden per mail aan u toegezonden. (klik hier)






(*) Doorhalen wat niet van toepassing is.

Wij gebruiken cookies om de gebruikerservaring te verbeteren of om advertenties te kunnen tonen. Door gebruik te maken van deze website ga je hiermee akkoord. Privacy & Cookiebeleid
SLUITEN